Ruch Światło-Życie Archidiecezji Gnieźnieńskiej

Relacja z krajowego spotkania opłatkowego Domowego Kościoła

W dniach 15 -17 stycznia 2010 odbyło się Ogólnopolskie Spotkanie Opłatkowe odpowiedzialnych Domowego Kościoła. Miejscem spotkania był Dom Rekolekcyjno-Formacyjny w Warszawie na Bielanach, przy UKSW.

Wyruszyliśmy na to spotkanie pełni radości. Program spotkania był bardzo intensywny, szczególnie sobota. Dzień rozpoczynał się Namiotem spotkania przed Najświętszym Sakramentem, następnie była jutrznia. Takie umocnienie modlitwą dawało siły na cały dzień.

Spotkaliśmy tam parę krajową, pary filialne i diecezjalne. Przybyli też moderatorzy DK z ks. Andrzejem Wachowiczem na czele. Nasza „delegacja” z diecezji gnieźnieńskiej była kompletna, gdyż był z nami ks. Tomasz. Jak już wcześniej bywało na takich spotkaniach, był także ks. bp Adam Szal oraz ks. Adam Wodarczyk Moderator Generalny Ruchu. Przeżyliśmy tam pięknie sprawowane Msze Święte.

W sobotę koncelebra bardzo wielu kapłanów pod przewodnictwem ks. Bp. Adama Szala, a w niedzielę Mszę Świętą koncelebrował ks. abp Kazimierz Nycz Metropolita Warszawski. W sobotę wysłuchaliśmy konferencji wygłoszonych przez ks. T Jaklewicza z „Gościa Niedzielnego” oraz ks. Adama Wachowicza. Tematem obydwu referatów było kapłaństwo. „O roli kapłana w DK” – tę konferencję ks. Andrzeja zamieszczono w Liście DK nr 116. Warto przeczytać! Ks. Jaklewicz mówił także o kapłaństwie a nam zapadły w pamięć szczególnie takie słowa: „potrzeba nam zgody i pokory aby przyjąć takiego kapłana jaki jest nam dany i troszczyć się, aby stał się tym kim powinien być – kapłanem, my jako małżonkowie też uczymy się być małżonkami. Ksiądz poślubia Ecclesię – Kościół to jest jego oblubienica i my jako Kościół powinnyśmy pomagać mu dorastać do tej roli.”

W sobotę odbyły się też spotkania w kręgach poszczególnych filii, a kapłani mieli swój krąg moderatorów. Następnie obejrzeliśmy piękny film – wspomnienie o siostrze Jadwidze Skudro. Choć nieobecna ciałem to czuło się jej ducha wśród nas. Ciekawym punktem spotkania był także występ zespołu pieśni i tańca ludowego z Bełchatowa. Pełni radości z energią zaśpiewali i zatańczyli dla nas szereg polskich tańców ludowych. Z tego występu w rytmie poloneza powędrowaliśmy przez korytarze ośrodka do jadalni, gdzie dzieliliśmy się opłatkiem i składaliśmy sobie życzenia. Cały wieczór upłynął na miłych rozmowach przy wigilijnym stole.

W niedzielę przekazano nam szereg ważnych informacji dotyczących Domowego Kościoła – najważniejsza to przypadające na ten rok wybory pary krajowej. Trzeba nam się modlić, abyśmy dokonali wyboru pary, którą już wybrał i przeznaczył sam Pan Bóg. Wybory będą miały miejsce na podsumowaniu roku pracy we wrześniu w Przemyślu.

Po zakończonym spotkaniu opłatkowym zabraliśmy z dworca Warszawa Zachodnia ks. Macieja Krulaka i razem jechaliśmy na rekolekcje ewangelizacyjne do Rościnna. Podróż była trudna, gdyż zima przypuściła kolejny atak, jednak świadomość, że w Rościnnie modli się i czeka wspólnota rekolekcyjna dodawała nam odwagi i determinacji do pokonywania śnieżycy. Z Bożą pomocą dotarliśmy szczęśliwie na miejsce i od poniedziałku rozpoczęły się wspaniałe rekolekcje.